Translate

Sunday 12 May 2013

SWEETKAN ALLAH..^_^

subhanallah...alhamdulillah..

(11.30am)
afiqah : khairiah,lunch satlagi kite nak makan ape ye..?kafe lestary mahal lah..
khairiah : tatahulah fiqa..
afiqah :ta apelah..nnt petang baru kite makan nak?n_n
khairiah: oke je..hehe.

(1.30pm)
#after solat Zuhur..trutt..truutt..kedengaran bunyi mesej dari talifonku..lalu aku pun bergegas mengambil talifonku..rupe-rupenye,msj dari sahabat "fiqa na mkn ape harini?kiteorg na drivethru kfc je"..
cadangnye nak 'save' bajet for this month..so,tak apelah..no lunch for today..=)..dalam hatiku terdetik..Ya ALLAH..murahkanlah rezeki kami...allahumma amiin..

hmm..tibe2 teringat saudare-saudare islam yang kebuluran di yusomalia.."hm..diorang pon ta ade mknan, oke je..kau ni lunch ta dapat mkn pon dah hinga'..Ya ALLAH...subhanallah....
lalu aku mencapai Al-Quran ku..sesudah membaca al-Fatehah,aku membelek muka surat seterusnya..tiba-tiba..TOKK..TOKK.TOKK..aku pun bergegas untuk membuka pintu,seorang sahabat yang tidak kukenali bertanyakan kepadaku.." AWAK NAK NASI NI TAK?"..terkejut rasenye..aku pun bertanya akan harge nasi tersebut..sahabat itu mnyatakan nasi tu "free"...kebetulan waktu itu Khairiah tiba..SUBHANALLAH..ALLAHUAKHBAR...menggeletar satu badanku..terase ingin teruss sujud syukur...alhamdulillah...sesungguhnya ALLAH itu MAHA MENDENGAR..selepas mengucapkan terima kasih..sahabat itu pun berlalu pergi...Ya ALLAH............sayu hati ini..
sahabat-sahabt...ape pun berserahlah pada ALLAH..sesungguhnya ALLAH itu ada bersama kita..see..sweetkan ALLAH,..n_n..

'(ingatlah).ketika kamu memohon pertolongan,lalu diperkenankan-NYA bagimu." sungguh AKU akn datangkan bala bantuan kepadamu dengan seribu malaikat yang datang berturut-turut"
(AL-ANFAL :9)





2 comments: