Translate

Thursday 2 May 2013

(2/5/13): 6pm..
Bilik kuliah yang sunyi sebentar tadi kini mulai riuh...kenapa..?oh..rupa-rupanya waktu belajar sudah pun tamat..kata orang,biasalah..'waktu heaven' adalah waktu tamat kuliah..huhu,it is true right..n_n..aku pun bergegas mengemas barang-barangku..then apalagi..baaaliklah..hihi,seperti hari-hari biasa..aku dan rakan-rakanku akan singgah ke kafe untuk 'borong' segala makanan. bukan apa, nanti tak payah keluar lagi untuk beli makanan..tapi entah kenapa, on that day, kami hanya lalu dan tak singgah pon kat kafe tu..walhal,waktu itu perutku menyanyi-nyanyi inginkan makanan..di fikiranku..'mungkin nak keluar kot malam ni' walaupun peratus yang menyokong kata hatiku itu hanyalah 35%...namun...entahlah..aku hanya mendiamkan diri.malas hendak bersuara.hehe. 6minit kemudian, aku sampai dibilik dan terus terduduk."ouch..kenapalah aku tak berhenti tadi.."nah sekarang rasakan..kan dah lapar..nanti nak pergi dengan siapa?kafe mane?takkan nak makan maggy lagi..?ala...=(  so,without thingking negative, aku pon bergegas mencapai peralatan mandi..tibe-tibe..jeng-jejeng..2 orang sahabat baru yang bertudung labuh datang menghampiriku,dan bertanyakan tentang sahabatnya iaitu 'NAWAL'..aku yang terpinga-pinga hanya menjawab satu persatu soalan mereka..then,lastly mereka bertanyakan no.bilikku..n_n.

6.55pm
tiba-tiba aku terdengar ketukan dari pintu bilikku..then,rupa-rupanya 2 orang sahabat tadi..seorang kak Ain dan seorang lagi kak Atiqah..belajar medic. apalagi..kami pun melakukan sesi ta'aruf bersama..entah kenapa..aku berasa sangat selesa bersama akak-akak medic ni.n_n..kami berjemaah bersama..melakukan solat sunat then, mereka ajak aku keluar makan bersama..Alhamdulillah..ALLAH menjawab segala persoalanku sebentar tadi..sesungguhnya ALLAH itu MAHA MENDENGAR..sayu hati bila ALLAH permudahkan segalanya...ALLAH..ALLAH..aku mengajak kak Ain dan kak Tiqah ke kafe fakulti,umm..mungkin agak penat sikit kalau berjalan kaki..dan....YA ALLAH, ALLAH permudahkan lagi..ADE BAS...so,apalagi...naik bas jela..syukur alhamdulillah..time dalam bas,aku ternampak kak Ain membuka Al-Quran,dan membacanya..terasa sangat-sangat indah..n_n..ALLAHU ROBBI..n_n..sampai je di kafe,kami terus ka kaunter dan memesan makanan..kami bertukar-tukar cerita..mereka bertanyakan detik perubahan diriku..n_n..betullah..setiap perkataan yang kita tuturkan adalah satu Doa..lebih-lebih lagi kata-kata dari mulut seorang ibu..ibu aku pernah menuturkan satu ucapan masa hari pertama aku didaftarkan ke TEKNIK TAIPING..ucapan itu akan aku ingat sampai akhir hayatku.."AKAK..BERUBAHLAH.."
dan alhamdulillah....aku telah berubah..from TIN KOSONG to FULL TIN..=P...

8.30pm.
kak Ain dan kakTiqah memohon maaf kerana tak dapat jemaah bersama..insyaALLAH one day..kita jumpa lagi..
see..sweetkan perancangan ALLAH...<3
siapa sangka..daripada tiada apa-apa..ALLAH datangkan 2 orang sahabat untuk membantu kita..
kalau kita baik dengan orang..insyaALLAH..orang akan baik dengan kita..ALLAH kan ADA..!
WHAT YOU GIVE,YOU WILL GET BACK..n_n
JANJI ALLAH ITU PASTI..!
SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA MENDENGAR DAN MAHA MENGETAHUI,..so,jangan risau apa-apa..ALLAH ADA.!
WE LOVE ALLAH...n_n

No comments:

Post a Comment